Dispečing

+421 901 911 937

Objednávka prepravy

Objednávkový formulár

 

Pošlite nám email

info@transem.sk

Sme k dispozícii

denne od 7:00 do 20:00

Náš Blog

alt-icon

Keď sa nemecký policajt rozhodne

Dnes ráno bolo veselo. Veselo za 500 euro. Lebo sa nemecký policajt rozhodol.
Chvíľami som nechápal, či nesnívam nejaký riadne podradný film.
Ale nesníval som.

O 02:15h ráno mi volalo auto, že má problém. Zastavila ich policajná patrola a majú platiť 500 euro pokutu. Za čo? Vyžiadal som si policajta na telefón a začala paródia na spravodlivosť.

Dostaneme pokutu 500 euro, lebo auto má mať tachograf. (?)
Naozaj som si myslel, že snívam a že policajt nemôže byť tak blbý. Tak som mu začal ako v škole vysvetľovať, že Renault trafic je auto kategórie M1 a teda osobné auto. Že nepodlieha povinnosti mať tachografové zariadenie. To som už nechcel zachádzať do detailov, že to auto nepodlieha kontrole na sociálono-právne predpisy v doprave, nakoľko tie sa vzťahujú na automobily nad 3,5t, alebo autobusy.
Policajt mi svojou angličtinou vysvetlil, že mám mať autobus. (!)  

Dostaneme pokutu 500 euro, lebo nemáme eurolicenciu (?)
Rovnako som sa mu snažil vysvetliť, že eurolicencia sa týka medinárodnej autobusovej prepravy, poprípade prepravy nad 7,5t. Nezabralo.

Máme mať povolenie na Bayern. (?)
Tu už som sa začal smiať. Naozaj, pretože toto už ani ako zlý vtip nebolo. Preprava do Nemecka týmto typom automobilov podlieha povoleniu vydanému nemeckým Ministerstvom dopravy. To mi povolenie nevydá. A odkáže ma na slovenské Ministerstvo dopravy. To ma pošle do hája, lebo to nemá.
To povolenie je len o ekonomike, nakoľko jedna jazda automobilu je spoplatnená sumou 115 euro. Mimo toho musí ešte dopravca odviesť poplatok za "osobo-kilometre" nemeckému daňovému úradu a byť registrovaný na tomto úrade, čo aj splnené máme. Netýka sa to ale "prepravy za zatvorenými dverami". Teda prepravy kedy si vás najme skupina cestujúcich, ktorých veziete dajme tomu na výlet a veziete ich aj naspäť. Ale o tom možno neskôr.

Položil som, pretože arogania policajta nemala hraníc, a aj tak by som sa nevyhádal.

Nedalo mi a o cca 15 min som zavolal späť.
To predsa nie je možné. A vtedy to z policajta vyšlo:

Jednoducho v kontexte nehody rumunuského vodiča v Maďarsku, sa v Nemecku rozhodli, že zlikvidujú tento segment dopravy.

Problémom je, že nevedia nijako skontrolovať, prácu vodičov.
Pri druhom telefonáte to z policajta vyšlo: Posledný čas, bolo príliš veľa nehôd, takýchto mikrobusov.
Auto nemá tachograf, nepodlieha ani vyplňaniu nemeckého "kontrolbuch" a tento segment dopravy nie je nijako riadený zo strany EU. A v Nemecku teda padlo rozhodnutie, že segment zruinujú ekonomicky.
Pokuta na základe NIČOHO.  Lebo najednoduchšie riešenie , je to najsprávnejšie.

Ten policajt sa nezuajímal o prácu našich vodičov (ako dlho pracujú, či sa striedajú, či majú odpočinky).
Vedeli by sme to zdokladovať na základe monitoringu auta. (vodiči majú osobné identifikačne chipy)
Jeho nazujímalo nič. 
Len udelenie pokuty dopravcovi z východného bloku. 

Likvidačné pokuty riešením ale nebudú. 

Transem tím

 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

doprava transem objednávka cena práce doprava do Holandska Doprava do Belgicka

Copyright © TRANSEM, spol. s r.o. 2013-2017. Všetky práva vyhradené. Bez písomného súhlasu autora je zakázané šíriť obsah týchto stránok. Mapa web stránky. Tvorba web stránok www.initpro.sk.    Prihlásiť sa.

Táto web stránka používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tejto webstránky s tým súhlasíte. Ďakujeme.

Súhlasím